Uterin leiomyomlar, uterus duvarının düz kas hücrelerinden köken alan benign jinekolojik tümörlerdir. Üreme çağındaki kadınlar arasında çok yaygındır ve 50 yaşın altındaki kadınların tahmini % 20-30’unda bulunur. Ancak, bu lezyonlar  bekarlarda, özellikle 15 yaşının altındaki ergenlerde son derece nadirdir (% 1.0). Birçok risk faktörü, erken menarş, obezite ve nulliparite gibi leiomyomların gelişimi ile cinsel steroid hormonlarına, özellikle östrojene maruz kalmayla ilişkilidir. Bekarlarda miyomların biyolojik davranışı bilinmemektedir. Bekarlarda miyom ameliyatı ve tedavisi miyomların büyüklüğüne ve sayısına göre değişir.  Bekarlarda Miyomlar Belirti Verir mi? Genelde bu hastalarda herhangi bir hastalık öyküsü yoktur. Adet gören kızlarda adet kanamalarının süresi ve miktarının artması şeklinde belirti verebilir. Ancak genellikle bir çok hastdaaDevamını Okuyunuz

Aşılama veya IUI, spermin ince, esnek bir kateter yoluyla bir kadının rahmine enjekte edildiği cerrahi olmayan bir doğurganlık prosedürüdür. Aşılama ile hamilelik şansı yükselir. Aşılama ile hamile kalanlar nelere dikkat etmelidir? Aşılama ile ilk seferde hamile kalanlar ile ikinci aşılamada veya üçüncü aşılamada hamile kalanlar arasında takipte bir fark var mıdır? Aşılama ile Hamile Kalanlarda Belirtiler Nelerdir? Aşılama yaptıranlar ve hamile kalanlar, normal yollarla gebe kalanlarla benzer belirtiler gösterirler. Kasık ağrısı, bulantı, baş dönmesi gibi belirtiler sıklıkla görülür. IUI yönteminde bazen yumurtalıklarda aşırı uyarılma sonucunda büyük kistler oluşabilir. Bu durumda hamilelik belirtileri biraz daha abartılı olabilir. Kasık ağrısı ve bulantı şikayetleriniz daha fazla ve dahaDevamını Okuyunuz

ankara-jinekolog-nedir-jinekolojik-muayene

Jinekolog, kadın üreme sistemine odaklanan kadın sağlığı konusunda uzmanlaşmış doktorlardır. Jinekolog nedir diye soracak olursanız “Obstetrik veya hamilelik ve doğum, menstruasyon ve doğurganlık sorunları, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar (CYBE), hormon bozuklukları ve diğerleri gibi çok çeşitli sorunlarla ilgilenen doktorlar” diye tanımlanabilir. Elbette jinekologlar herşeyden önce jinekolojik muayenenizi yaparlar. Yine miyom ameliyatı, çikolata kisti ameliyatı, rahim alma ameliyatlarını laparoskopik veya açık ameliyatlarla gerçekleştirirler. Rahim içindeki miyom, perde yada yapışıklıklarda da histeroskopi ameliyatları yapmaktadırlar. Ankara jinekolog doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş her zaman yanınızda. Tüm jinekolojik problemleriniz için bize ulaşabilirsiniz. Jinekolojik Onkoloji Nedir? Jinekolojik Onkoloji, jinekolojik kanserler ve onların tedavisi ile uğraşanDevamını Okuyunuz

Kolposkopi ücretleri 2020 Ankara

Kolposkopi, rahim ağzı başta olmak üzere tüm genital bölgenin özel bir büyüteç yardımıyla incelenmesidir. Kolposkopi Ankara doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından muayenehanelerinde titizlikle uygulanmaktadır. Kolposkopi fiyatları yapılacak işlemin genişliğine göre değişir. Kolposkopi fiyatları 2020 detayları için bizden mutlaka bilgi alınız. Kolposkopi Nedir? Kolposkopi, serviks adı verilen rahim ağzı, vajina ve vulvadaki anormallikleri belirlemek için uygulanan  bir prosedürdür. Kolposkopiniz esnasında doktorunuz kolposkop adı verilen özel bir büyüteçle rahim ağzını büyüterek inceler. Smear testi sonucunuzda herhangi bir anormallik yada Hpv testinizde ciddi bir problem tesbit edilirse size kolposkopik muayene önerilebilir. Doktorunuz kolposkopi sırasında olağandışı bir hücre alanı bulursa, laboratuarda incelenmek üzere biyopsi yaparakDevamını Okuyunuz

İsteyen Herkese Tüp Bebek Yaptırılabilir mi

İsteyen herkes tüp bebek yaptırabilir. Ancak acaba herkese tüp bebek yapılması gerekli midir? Önemli olan nokta budur. Hangi hastalara tüp bebek tedavisi, hangi hastalara aşılama yada ovülasyon indüksiyonu uygulanmalıdır. Bunun ayrımının çok iyi yapılması gereksiz yere yapılan tedavi sayılarının azalmasını sağlayacaktır. Yani bu noktada en önemli yapılacak şey doğru hasta seçimidir. Tüp Bebek İsteyen Hastalar Nasıl Değerlendirilmelidir? Tüp bebek tedavisi (ART) için gelen çiftlerde öncelikle erkek değerlendirilmesi yapılması kadına gereksiz yapılacak test ve tedavileri önleyecektir. Bu nedenle gelen çiftlerde ilk değerlendirme her zaman erkekle başlar. Kadında yapılacak jinekolojik muayene sonrası hastanın kan ve idrar tahlilleri istenerek tedaviye engel herhangi bir problemin varlığı araştırılır. Hastalar elbetteDevamını Okuyunuz

Çikolata kisti patlaması çikolata kisti cidarının yırtılarak içerisindeki koyu kıvamlı sıvının karın içerisine dökülmesidir. Endometrioma kisti kalın duvarlı bir kisttir. İçerisinde çikolata renginde koyu kıvamlı bir sıvı mevcuttur. Kalın kapsüllü olması ve çerce dokulara yapışması nedeniyle kolay kolay çikolata kisti patlaması görülmez. Ancak oluştuğu zaman çok ciddi karın ağrısının eşlik ettiği ve ameliyat gerektirebilecek durumlara yol açabilir. Çikolata Kist Patlaması Nasıl Olur? Çikolata kisti patlaması genellikle çok aşırı büyüyen endometrioma kistlerinde kistin aşırı gerilmesi veya çekilmesi nedeniyle oluşur. Kistler genellikle rahim duvarına veya diğer organlara yapışık durumdadır. Diğer organlardaki ani çekilmeler yada itilmeler çikolata kistinin zayıf olduğu noktada endometrioma kisti patlayabilir. Bunun haricinde büyük endometriomaDevamını Okuyunuz

Vajinal Miyom Ameliyatı

Alttan miyom ameliyatı “vajinal miyom ameliyatı” ismide verilmekle birlikte, özellikle rahim içindeki submüköz denen miyomların rahim ağzından geçerek vajene sarkması nedeniyle yapılır. Alttan miyom ameliyatı doktorlarımız tarafından vajinal miyomun döndürülerek çıkarılması şeklinde yada histeroskopi ameliyatı ile yapılmaktadır. Alttan miyom ameliyatı fiyatları için bize mutlaka ulaşmalı ve bilgi almalısınız. Miyom Ameliyatı Nereden Yapılır? Miyom ameliyatı karından açık, kapalı yada robotik ameliyat ile yapılırken, alttan histeroskopik veya açık cerrahi ile yapılabilir. Ameliyat seçimi miyomun bulunduğu bölgeye, miyom sayısına, cerrahın tecrübesine göre değişir. Kapalı ameliyatlar adı verilen laparoskopi ve histeroskopi ameliyatları miyom ameliyatlarında her zaman ilk seçenek olmalıdır. Bu ameliyatlar oldukça konforlu ameliyatlar olup kişinin normal yaşamına kısa süredeDevamını Okuyunuz

Adetliyken miyom ameliyatı kadın doğum uzmanları arasında bile tartışma oluşturan bir konudur. Ancak “adetliyken miyom ameliyatı yapılır mı” konusunu açığa çıkarmak için yapılan çalışmalarda sonuçlar “regl iken miyom ameliyatı olur” şeklinde bulunmuştur. Dolayısıyla kadınların hastayken ameliyat olmasında sakınca yoktur. Ancak bazı faktörlerin irdelenmesi bu noktada faydalı olacaktır. Kadınlar Neden Adet Görür? Adet dönemi, kadının aylık döngüsünün doğal bir parçası olan normal vajinal kanamadır. Her ay, ergenlik dönemi ile menopoz dönemi arasındaki yıllarda , kadınların vücudu hamilelik için kendini hazırlar. Rahim içi astarı kalınlaşır, yumurta büyür ve yumurtalıklarınızdan birinden salınır. Hamilelik gerçekleşmezse, östrojen ve progesteron seviyeleri düşer, devamında kadın adet görmeye başlar. Adet döneminde uterus astarını döker ve bir miktarDevamını Okuyunuz

amniyosentez ücreti 2019

Amniyosentez gerekli durumlarda bebeğin suyundan örnek alınmasıdır. Amniyosentez fiyatı işlemin yapıldığı merkeze ve alınan materyalin çalışıldığı kliniğe göre değişir. Amniosentez fiyatı 2020 Ankara detayları için bizi arayabilirsiniz. Amniyosentez Nedir? Amniyosentez, bebeğinizin geliştirdiği veya geliştirebileceği herhangi bir problemi veya ciddi sağlık koşullarını teşhis etmek için hamilelik sırasında yapılan bir testtir. Amniyosentez, birçok farklı genetik bozukluğu teşhis etmek için kullanılır. Amniyosentez Kimlere Yapılır? Bebeğinizde kromozomal anormallik ortaya çıkma ihtimali yüksekse, amniyosentez yaptırmak gerekebilir. Aşağıdaki durumlarda amniyosentez yapılabilir: 35 yaşında veya daha büyükseniz Ailenizde kalıtsal bir bozukluk varsa Kombine birinci trimester tarama testi (ikili test) veya non-invaziv prenatal test (NIPT) gibi diğer tarama testleri sonuçlarında yüksek riskli gruptaDevamını Okuyunuz

Koryon-Villus-Biyopsisi

Koryon villus biyopsisi (CVS), doğmamış bir bebekte spesifik anormallikleri tespit etmek için hamilelik sırasında yapılan bir testtir. Plasentadan bir örnek alınır  ve genetik bozukluklara karşı test edilir. Koryon Villüs Biyopsisi Kimlere Yapılır? Koryon Villüs Biyopsisi, bebeğin ciddi kalıtımsal bir duruma sahip olma riskinin yüksek olduğu gebelerde yapılmaktadır. Şu durumlarda yapılabilir: 35 yaşından büyükseniz Bebeğin kromozom anomalisi veya başka bir ciddi sağlık durumu gibi problemleri olduğu önceki bir hamileliğiniz varsa Kistik fibroz veya kas distrofisi gibi bir aile öyküsü varsa Kombine birinci trimester tarama testi (ikili test) veya fetal dna testi (NIPT) gibi doğum öncesi bir tarama testi, bebeğin sağlık problemi olabileceğini gösteriyorsa CVS genellikle gebeliğinDevamını Okuyunuz