Çikolata kisti kaç cm olunca alınır?

çikolata kisti kaç cm olunca alınır

Çikolata kistleri çok değişik büyüklüklerde olabilmektedir. 1-2 cm gibi küçük boyutlardan başlayarak, 3,4,5 ve 6 cm gibi orta boyutlarda yada 9,10,11,13 ve 15 cm gibi çok büyük boyularda olabilmektedir. Çikolata kistinin kaç cm olduğu elbette önemlidir. Çünkü ne kadar büyük olursa yumurtalıklarda o kadar harabiyet meydana gelir. Peki “çikolata kisti kaç cm olunca alınır” dilersneiz bu konuyu inceleyelim.

Çikolata kistlerinin büyüklüğü ameliyat kararı vermek için önemlidir. Özellikle 6 cm ve üstü kistlerin çıkarılması uygun olur. Ancak daha önemlisi ciddi ağrı olması en önemli ameliyat endikasyonudur. Ciddi pelvik ağrısı olan ve medikal tedaviye cevap vermeyen kadınlarda çikolata kisti kaç cm olursa olsun alınması uygun olur. Elbette ameliyat kararı verirken kadının çocuk beklentisi ve yumurtalıkların durumu da oldukça önemlidir.

Çikolata kisti kaç cm tehkikelidir?

Çikolata kistlerinde elbette 10 cm ve üstü tehlikeli boyutlardır. Çok büyük çikolata kistlerinde nadiren çikolata kisti patlaması olabilmektedir. Bu durumda pek çok hastada acil ameliyat gerekebilmektedir. Özellikle çocuk isteği olan kadınlarda çikolata kisttleri ne kadar büyürse yumurtalıklara o kadar zarar verir. Bazı çikolata kistleri o kadar büyür ki yumurtalık dokusunda artık sağlıklı yumurta kalmaz. Bu hastalarda bazen tüp bebek tedavisinde bile yumurta geliştirilemez.

Çikolata kisti kaç cm olunca kısırlık yapar?

Çikolata kisti kaç cm olunca kısırlık yaptığına dair bilimsel bir veri yoktur. BU noktada önemli olan çikolata kistinin boyutundan ziyade yumurtalığa verdiği hasardır. Yine özellikle çift taraflı yumurtalıklar çikolata kistleri ile tutulduğunda elbette kısırlık ihtimali artar.

Çikolata kist boyutları ameliyat için kaç cm olmalıdır?

Çikolata kist ameliyatı için bir büyüklük sınırı yoktur. Bazen çok küçük kistlerde ciddi ağrı olurken bazen büyük kistlerde hiçbir belirti olmayabilir. Bu noktada en önemli ameliyat belirteci hastanın ağrısının olmasıdır. Çok küçük bile olsa özellikle derin endometrioziste hastalarda ciddi ağrılar olmaktadır. Özellikle bu hastalarda medikal tedaviye yanıt alınamazsa mutlaka çikolata kisti ameliyatı gerekir.

Yine 6 cm ve üstündeki çikolata kistlerinde ameliyat düşünülebilir. Çikolata kistlerinin büyüklüğünden bağımsız olarak ultrason görüntüsünde ciddi anormallikler varsa yada şüpheli görüntüler içeriyorsa mutlaka kist çıkarılarak patolojiye gönderilmelidir. Çünkü nadiren de olsa çikolata kistlerinde yumurtalık kanseri gelişebilmektedir.

Çikolata kisti ameliyatı hakkında diğer yazılarımız için www.ankarakadindogumuzmani.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

KAYNAKLAR

1-Berna C. (n.d.). Endometrioma: What you need to know.
endofound.org/endometriomas-what-you-need-to-know

2-Bongioanni F, et al. (2011). Ovarian endometriomas and IVF: A retrospective case-control study. DOI:
10.1186/1477-7827-9-81

3-Deep ovarian endometriosis. (n.d.).
brighamandwomens.org/obgyn/infertility-reproductive-surgery/endometriosis/deep-ovarian-endometriosis