Gebelikte egzersiz anne ve bebek üzerindeki olumlu etkilerinden dolayı mutlaka önerilir. Ancak egzersiz konusunda aşırıya kaçmamalı, doktorunuzun önerileri doğrultusunda egzersizlerinize yön vermelisiniz. Her şeyde olduğu gibi aşırı yada kontrolsüz egzersizde hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı açısından olumsuz etkiler oluşturabilir. Dilerseniz şimdi gebelikte egzersiz konusunu biraz daha açalım.

Gebelikte egzersiz faydalı mıdır?

Gebelikte egzersizin yararları yıllardır bilinir ve gebelere egzersizler önerilir. Gebelikte yapılan egzersizin hem anne hem de bebek sağlığı açısında olumlu katkıları olduğu ispatlanmıştır. Gebelikte düzenli egzersiz yapmak, anne adayının bel ve sırt ağrılarını giderir, uyku problemlerini düzenler, kilo kontrolünü sağlar , normal doğumu kolaylaştırır ve vücuttaki ödem ve şişliklerin azalmasına yardımcı olur.

Gebelikte egzersiz nasıl yapılır?

Gebelikte egzersiz haftada 3 kez yaklaşık 35-40 dakikayı geçmeyecek şekilde düzenli tempoda yapılması önerilir. Egzersiz yaparken nefes nefese kalmama, terlememe ve çarpıntıların oluşmamasına özen göstermek gerekiyor. Bu yüzden egzersiz öncesi 5 dakika ısınma hareketleri önerilmektedir.

Gebelikte hangi egzersizler yapılmalıdır?

Gebelikte en sık ve en kolay yapabileceğiz egzersiz ise yürüyüştür. Yürüyüş yine 35-40 dakika ile haftada 3 kez ile sınırlı hafif hızlı tempoda yapılmalıdır. Bir diğer egzersiz ise, gebeliğin her ayında yapılabilecek yüzme egzersizi vardır. Ayrıca, gebelikte top ile yapılan egzersizler önerilmez. Örnek olarak, voleybol, basketbol, tenis gibi karına darbe alınılabilecek egzersizlerden kaçınılmalıdır. Bisiklete binmek ise, düşme riski olduğu için gebelikte önerilmez. Gebelikte pilates ve yoga yapmak son yıllarda çok popülerdir. Anne ve bebek sağlığı açısında olumlu katkıları bulunmaktadır. Fakat, gebelikte pilates ve egzersizlerinizi yapmadan önce mutlaka doktor kontrolünde görüşülmeli ve doktorun fikri alınmalı ve daha sonra uzman eğitmenler tarafından egzersizlere başlanmalıdır. Grup halinde veya tek tek pilates ve yoga egzersizleri yapılabilir.

Egzersizin gebelik üzerindeki etkileri

Her egzersizde olduğu gibi anne ve bebek sağlığı üzerinde olumlu katkılar görülmüştür. Bunlar özellikle hamilelerin şikayet ettiği bel ve sırt ağrılarının giderilmesi , buradaki kasların güçlendirilmesi, vücuttaki ödem ve şişliklerin azaltılması, uyku düzeninin normale döndürülmesi, kilo kontrolünün sağlanması ve normal doğumun kolaylaşması egzersizler sayesinde sağlanabilir.  Doğumu kolaylaştıracak gevşeme ve kasılma egzersizleri pekçok egzersizle sağlanabileceği gibi pilates ve yoga ile de sağlanabilir. Gebelikte her egzersizde olduğu gibi pilates ve yoga yapmadan önce doktora danışılmalı, herhangi bir engelin olup olmadığı öğrenilmelidir. Özellikle, ilk 3 aydan sonra pilates ve yoga uzman bir eğitmen tarafından yaptırılmalıdır. Evde tek başına top eşliğinde yapılan pilates ve yoga yarardan çok zarar sağladığı görülmüş ve çeşitli riskler oluşturduğu gözlemlenmiştir.

Gebelik takibi Ankara jinekolog doktorlarımız tarafından Ankara Çankaya ilçesindeki kliniğimizde yapılmaktradır. Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tüm gebelik boyunca her zaman yanınızda olacaktır. Her türlü probleminizde kolaylıkla doktorlarımıza ulaşabilir, her türlü sorunuzu rahatlıkla sorabilirsiniz. Ankara jinekolog muayene ücretleri için bizimle irtibata geçiniz. Ankara doğum paketlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için mutlaka bizi arayınız.

Gebelikte egzersiz ile ilgili daha detaylı bilgi almak için tıklayınız…