hamilelikte-kafein-kullanımı

Kafein günümüzde özellikle çok tüketilen kahve ve çikolatalarda yoğun olarak bulunan ve hayatımızın içinde olan bir maddedir. Pek çok ilacında içerisine eklenmektedir. Acaba hamilelikte kafein kullanımı sakıncalı mıdır? Bu hamilelerin sıklıkla sordukları sorulardan biridir. Hamilelikte elbette kafein tüketimi sınırlı olduktan sonra sakıncalı değildir. Hamileyseniz, almanız gereken kafein miktarını günde 200 miligram (mg) ile sınırlayın. Bu, yaklaşık 2 fincan hazır kahve ile aynıdır. Şimdi yazımızın detaylarını inceleyelim.

Hamilelikte kafein kullanımı ne kadar olmalıdır?

Hamilelik sırasında, özellikle 300 mg / gün veya daha yüksek seviyelerde, diyetle kafein tüketiminin fetal güvenliği konusunda çelişkili veriler vardır. Kafein tüketimi ile kendiliğinden düşük riskini değerlendirmek zor olsa da, verilerin çoğu, tüm kaynaklardan 300 mg / gün veya daha az kafein tüketimi ile olumsuz gebelik, doğurganlık veya nörogelişimsel sonuç riskinde artışa işaret etmemektedir. Bu nedenle günde 1-2 fincan kahve tüketiminin endişe vermesi beklenmemektedir.

Kafein en çok hangi yiyeceklerde bulunur?

Kafein, genel popülasyonda en çok tüketilen uyarıcılardan biridir. Kahve, çay, çikolata, kakao ürünleri, alkolsüz içecekler ve enerji içecekleri dahil olmak üzere çeşitli yiyecek ve içeceklerde bulunur. Ek olarak, soğuk algınlığı, grip, baş ağrısı, menstrüel semptomlar, kilo kaybı ve merkezi sinir sistemi stimülasyonu için reçeteli ve reçetesiz satılan ilaçlarda giderek daha fazla bir bileşen olarak kullanılmaktadır.

Hamilelikte kafein tüketimi vücutta nasıl etki eder?

Kafeinin vücut üzerindeki etkilerine adenosin, adrenerjik, kolinerjik γ-aminobütirik asit ve serotonin reseptörleri dahil olmak üzere bir dizi reseptörle etkileşim aracılık eder. Hamilelik veya emzirme döneminde kafein kullanımıyla ilgili endişeler, fetüs üzerindeki teorik etkilere bağlıdır: kafein plasenta bariyerini geçer ; kafeinin eliminasyon yarı ömrü gebeliğin sonlarında artar; ve bebekler kafeini 3 aylık olana kadar zayıf bir şekilde metabolize ederler.

Hamilelikte kafeinin bebek üzerinde olumsuz etkisi var mıdır?

Hamilelikte yüksek kafein seviyeleri, bebeklerin düşük doğum ağırlıklı olmasına neden olabilir ve bu da daha sonraki yaşamda sağlık sorunları riskini artırabilir. Çok fazla kafein de düşüklere neden olabilir.

İlaçlardaki kafein miktarı güvenli midir?

Çeşitli yiyecek ve içecek preparatlarındaki kafein miktarı değişir. Bununla birlikte, kafein içeriği üreticiye veya hazırlığa bağlı olarak değişebileceğinden, daha fazla ayrıntı için belirli ürün bilgilerine başvurulması gerekir.

Gebelikte kafein tüketimi hakkında öneriler

Günde 300 mg veya daha düşük kafein dozlarının tüketimiyle ilgili veriler, olumsuz gebelik, doğurganlık veya nörogelişimsel sonuçlar riskinde artış olduğunu göstermez. Şu anda, 300 mg / gün veya daha yüksek kafein tüketimiyle ilgili veriler sınırlıdır ve çelişkilidir; bu nedenle en iyisi kafein alımını 300 mg / gün’den daha düşük bir seviyede tutmaktır. Bir fincan kahve başına kafein miktarı ürünlere göre değişir, ancak genel bir kural olarak günde 1 ila 2 fincan kahve tüketmenizde bir sorun olması beklenmez.

Gebelik takibinizi doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş yapmaktadır. Ankara ili Çankaya ilçesindeki kendi özel muayenehanelerinde hastalarına hizmet vermektedir. Ankara jinekolog muayene ücretleri ve Ankara doğum paketleri için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gebelikle ilgili daha detaylı bilgilere www.drnerminkosus.com adresinden ulaşabilirsiniz…