histeroskopi ameliyatı ankara

Histeroskopi Ameliyatı Nedir?

Histeroskopi ameliyatı, rahim içinin görüntülenmesi için yapılan bir işlemdir. Rahimle ilgili problemlerin tanı ve tedavisinde kullanılır. Histeroskopi ameliyatı en sık anormal kanama, adet düzensizliği, rahim içinden miyom veya polip alınması, ara kanama, rahim içi yapışıklıkların açılması, tekrarlayan gebelik kayıplarının nedeninin araştırılması, kaybolmuş spiralin çıkarılması için kullanılır.

Çocuk isteği olmayan veya gebeliğin sağlık açısından ciddi risk teşkil ettiği hastalarda histeroskopi ameliyatı yöntemiyle tüpler kapatılabilir. İşlem genel veya lokal anestezi altında kadın doğum uzmanı tarafından yapılabilir. Sadece tanı amaçlı kullanılan ofis histeroskopiişlemi ise anestezi almadan yapılabilir.

Histeroskopi Ameliyatı Nasıl Bir Ameliyattır?

Histeroskopi ameliyatı için kullanılan cihaz birkaç milimetre kalınlığında, ışıklı ve kameralı bir cihazdır. Rahim ağzı özel aletlerle genişletilerek cihaz rahim içine yerleştirilir. Rahmin içi gaz veya sıvı ile doldurularak görüntü alınır. Rahim içinden alınan görüntü kamera aracılığıyla ekrana aktarılarak değerlendirme yapılır. İşlem yapılacaksa veya biyopsi alınacaksa cihazın içinden geçen daha ince aletler kullanılır.

Histeroskopi genellikle güvenli bir işlemdir. Operasyondan kısa bir süre sonra hasta eve gönderilebilir. Ancak genel anestezi altında işlem yapıldıysa anestezinin etkisi geçene kadar beklenmesi gerekir. Bu da birkaç saat sürebilir. İşlemden sonra hafif kasıklarda ağrı, kramp ve kanama olabilir. Ciddi komplikasyon nadirdir. Bu tip komplikasyonlar zor ve uzun süren operasyonlarda görülebilir.

Histeroskopi Çeşitleri Nelerdir??

2 tip histeroskopi işlemi vardır.
Bunlardan biri ofis histeroskopidir. Bu işlemde 3-6 mm inceliğinde kameralı bir aletle rahim içine girilerek panaromik görüntü elde edilir. Herhangi bir anormallik olup olmadığı kontrol edilir. Genelde tanısal amaçlı kullanılır. Ancak rahme yapışan veya ipi olmayan spirallerin çıkarılmasında, biyopsi alınmasında, yapışıklık açılmasında, polip ameliyatı, bazı rahim anormalliklerinin düzeltilmesinde de kullanılır.
Diğer histeroskopi tipi operatif histeroskopidir. Bunda ise yaklaşık 10 mm genişliğine kameralı bir cihaz kullanılır. Bu cihazın içinde daha büyük kitleleri kesmeye ve yakmaya yarayan özel aletler bulunur. Böylece myom, polip alınması, rahim anormalliklerinin düzeltilmesi vb işlemler için kullanılır.

Histeroskopi Hangi Hastalara Uygulanır?

Histeroskopi ameliyatı en sık anormal kanamaların tanı ve tedavisinde kullanılır. Genelde adet düzensizliği, aşırı kanama, uzun adet süresi, normalden az kanama veya ara kanama gibi durumlarda kullanılır. Böylece anormal kanamaya neden olan durumlarda miyom ameliyatı, polip ameliyatı, rahim içi yapışıklık ameliyatı yapılarak aynı seansta tedavi edilmiş olur.
• Çocuğu olmayan, gebelik için tedavi almasına rağmen başarılı olmayan veya sürekli düşük yapan kadınlarda tüp bebek tedavisi öncesi uygulanır. Böylece gebeliğe engel olabilecek rahmin doğuştan anormallikleri, polipmiyomrahim içi yapışıklık, enfeksiyon tanısı konularak tedavi edilir.

• Daha önceden cerrahi veya enfeksiyon geçirmiş olan kadınlarda oluşabilen rahim içi yapışıklıkların açılmasında kullanılır.
• Rahim içi aracın (spiral) normal yerinde olup olmadığının kontrol edilmesinde kullanılır. Bazen kayıp spirallerin çıkarılmasında da kullanılır.
• Tüplerin açıklığının kontrol edilmesinde kullanılır. Bazen tüplerin rahme yakın bölgesinde hafif tıkanıklıklar olabilir. Bunlar histeroskopi yardımıyla açılır.
• Tüplerin kapatılması için de histeroskopi kullanılır. Çocuk isteği olmayan veya gebeliğin sağlık açısından ciddi risk teşkil ettiği hastalarda tüplerin rahme yakın bölgesine tıkaçlar yerleştirilerek tüpler gebeliğe engel olacak şekilde tıkanır. Bazen de bu işlem tüplerinde sıvı biriken hastalarda tüp bebek tedavisi öncesi uygulanır. Böylece tüplerde biriken sıvının rahme akması engellenerek gebelik şansı artırılır.

Histeroskopi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Histeroskopi ameliyatı için kullanılan cihaz birkaç milimetre kalınlığında, ışıklı ve kameralı bir cihazdır. Rahim ağzı özel aletlerle genişletilerek cihaz rahim ağzından nazikçe geçirilir ve rahim içine yerleştirilir. Böylece rahmin içi görüntülenir. Rahim ağzının genişletilmesi özellikle daha önce doğum yapmamış kadınlarda ağrıya neden olur. Bu nedenle histeroskopi genelde anestezi uygulanarak yapılır. İşlem genel veya lokal anestezi altında yapılabilir. İşlem öncesi hastanın aç olması gerekir.

Tanısal histeroskopi daha basittir ve kullanılacak cihaz daha ince olduğu için bu hastalarda bazen anesteziye gerek kalmaz. Bazı hastalarda işlemden birkaç saat önce bazı ilaçlar uygulanarak rahim ağzının açılması kolaylaştırılır.
Rahmin içinin daha net görüntülenebilmesi için, rahim boşluğuna gaz veya sıvı doldurularak görüntü alınır.

Rahim içinden alınan bu görüntü kamera aracılığıyla ekrana aktarılır. Böylece daha net değerlendirme yapılır ve görüntüler kaydedilerek daha sonra da incelenebilir. İşlem yapılacaksa veya biyopsi alınacaksa cihazın içinden geçen daha ince aletler kullanılarak ameliyata devam edilir.

Histeroskopi Ameliyatı Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

• Histeroskopi işleminde anestezi uygulanmamışsa işlemden hemen sonra hastaneden veya sağlık merkezinden ayrılabilirsiniz. Hastanede kalmanıza gerek yoktur. Ancak işlem anestezi altında yapıldıysa birkaç saat hastanede kalıp, tam olarak anestezinin etkisi geçene kadar beklemeniz gerekir.
• İşlemden sonra kasıklarda hafif ağrı, kramp ve kanama olabilir. Bu birkaç gün devam edebilir. Bu durumda doktorunuzun önerdiği bir ağrı kesici kullanabilirsiniz.
• İşlem esnasında rahim içi sıvı kullanarak şişirildiği için işlem sonra sulu bir akıntı gelebilir. Bu akıntı 1 hafta-10 gün sürebilir. Bu normaldir.
• İşlemden sonra 1-2 hafta cinsel ilişki yasağı vardır. Bu süre bazen yapılan işleme göre daha kısa veya uzun olabilir.
• İşlemden sonraki 1 hafta-10 gün içine havuza denize girmeniz yasaktır. Aynı şekilde su dolu küvette banyo yapmanız uygun olmaz. Ayakta duş şeklinde banyo yapmanız önerilir.
• İşlemin yapıldığı gün evde istirahat etmeniz uygun olur. Ertesi günden itibaren çalışmaya başlayabilirsiniz ve günlük işlerinizi yapabilirsiniz.

Histeroskopi İşleminin Riskleri Nelerdir?

Histeroskopi genellikle güvenli bir işlemdir. Operasyondan kısa bir süre sonra hasta eve gönderilebilir. İşlemden sonra hafif kasıklarda ağrı, kramp ve kanama olabilir. Ciddi komplikasyon nadirdir. Bunlardan en sık görülenleri anesteziye bağlı sorunlar, rahim ağzının genişletilmesi esnasında yırtılması, rahmin delinmesi ve kullanılan rahim genişletici sıvının vücutta birikerek ödeme neden olmasıdır. Bu tip komlikasyonlar zor ve uzun süren operasyonlarda görülebilir.

Histeroskopi ameliyatı kliniğimiz kadın doğum uzmanı Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından anlaşmalı olduğumuz hastanelerde yapılmaktadır. Her türlü rahim içi miyom ve polip ameliyatlarınız ve Ankara histeroskopi fiyatları için bize ulaşabilirsiniz.

Jinekolog AnkaraHisteroskopi Ankara, Doç. Dr. Nermin Köşüş, Doç. Dr. Aydın Köşüş