miyom ameliyatı ankara

Miyom nedir? Tedavisi nasıl olur?

Miyom ameliyatı Ankarada tarafımızdan laparoskopi adı verilen kapalı ameliyat yada açık ameliyatla yapılmaktadır. Myom kadınların %20 sinde görülen, rahimden kaynaklanan iyi huylu tümörlerdir. Hormon bozukluğu ve genetik yatkınlığı olan kadınlarda rahimdeki kas hücrelerinden gelişen oluşumlardır. Miyom nedir neden oluşur yada  miyom ne demekdiye sorulan sorulara kısaca rahimin iyi huylu tümörleri şeklinde cevap verilebilir. Miyom ameliyatı fiyatları Ankara için bizi arayınız.

Rahimde miyom neden olur?

Rahimde miyom olan hastalarda ailesel yatkınlığın etkisi olduğu düşünülmektedir. Annesinde ya da kız kardeşinde miyom görülen kadınlarda miyom daha sık görülmektedir. Kalıtımın yanında özellikle östrojen ve progesteron hormonlarındaki düzensizliklerin rahimdeki kas hücrelerindeki büyümeyi başlattığı söylenmektedir. Yine çevresel faktörler ve beslenme şeklinin de miyom gelişiminde etkili olduğu düşünülmektedir. Endüstrinin gelişmesi ile birlikte pek çok üründe östrojeni taklit eden kimyasallar bulunmaktadır. Kozmetikler, tuvalet malzemeleri (sabun, diş macunu vb), ilaçlar, plastik kaplar gibi pek çok ürün vücuda östrojen yüklenmesine neden olabilir. Ağırlıklı olarak kırmızı etle beslenenlerde ve aşırı kilolu kadınlarda miyom gelişme riski daha fazladır. Sebze ve meyve ile beslenme rahimde miyom riskini azaltır.

Rahimde miyom belirtileri nelerdir?

Myomlar her zaman şikayete neden olmazlar. Bazen başka bir şikayetle gelen hastada tesadüfen yapılan ultrasonda tesbit edilir. Büyük miyomlarda aşırı kanama, kasık ve bel ağrıları, kabızlık yada sık idrara çıkma gibi belirtiler görülebilir. Özellikle myomun bulunduğu yere göre şikayetler değişir. Rahim içindeki myomlarda (submüköz miyom) aşırı kanama yada sık kanama daha fazla görülürken, rahim duvarından dışarıya doğru büyüyen myomlarda (intramural miyom) barsak yada idrar torbasına bası şikayetleri daha ön planda olmaktadır. Subseröz miyomlar çoğunlukla kanama problemi yapmazken büyük olanlarda çevre dokulara baskıya bağlı şikayetlere neden olabilir. Yerleşim yerine göre bazı myomlar gebe kalmayı engeleyebilir yada geciktirebilir.

Gebelikte miyom riskli midir?

Hamilelikte miyom önemlidir. Erken gebelik döneminde düşük riskini, ilerleyen dönemlerde ise erken doğum riskini arttırırlar. Bulundukları yere bağlı olarak normal doğumu engelleyebilir yada doğum sonrası aşırı kanamalara neden olabilirler. Myomlar menapoza giren hastalarda kendiliğinden küçülür. Miyomlar iyi huylu kitleler olmasına rağmen çok nadiren kanser hücreleri görülebilir.

Miyom ameliyatı nasıl yapılır?

Her myomu olan hastada hemen ameliyat düşünmeyiz. Rahimdeki miyomu küçük olan ve herhangi bir şikayeti olmayan hastalarda 3-6 ay aralarla takip önerilir. Aşırı kanaması olanlarda, bası şikayetleri olanlarda yada myomu kısa süre içinde büyüyenlerde ameliyat düşünülebilir. Bazen sadece miyomu alırken (miyomektomi) bazen myomla birlikte rahmin alınması (histerektomi) gerekebilir. Miyom ameliyatı şekli hastanın yaşına, çocuk isteğine ve myomun bulunduğu yere göre değişir. Rahim içindeki miyomlar (submüköz miyom) histeroskopi dediğimiz alttan yapılan kapalı ameliyat tekniği ile kesi olmadan çıkarılır.

Rahim duvarındaki myomlar ise açık ameliyat yada laparoskopi ameliyatı dediğimiz kapalı ameliyatlarla çıkarılabilir. Miyom ameliyatı kaç saat sürer diye düşünecek olursanız bu tamamen miyom sayısına ve büyüklüğüne bağlıdır. Tek miyom olan hastalarda genelde 30-60 dakika arasında ameliyat tamamlanır. Laparoskopi ile miyom ameliyatı olanlar ameliyet sonrası kısa süre sonra sosyal hayatlarına tekrar dönerler. Yine gebelerde sezaryen sırasında uygun olan myomlar çıkarılabilir. Miyom ameliyatından sonra hastada tekrar myom oluşması riski herzaman vardır. Özellikle alınamayacak kadar küçük olan myomlardan daha sonra tekrar büyük myomlar oluşabilir. Ameliyat olamayacak hastalarda myomların büyümesini durdurmak ve bir miktar küçültmek için değişik ilaç tedavileri mevcuttur. Ancak bu ilaçlar hastayı suni olarak menapoza sokacağından daha çok ameliyat olamayacak hastalarda kullanılır. İlacı bıraktıktan sonra tekrar büyümeye devam eder. Çocuk isteği olmayan hastalarda miyom embolizasyonu dediğimiz bir yöntemle miyomların küçültülmesi sağlanabilir. Ancak bu hastalarda yumurtalıkların zarar görebileceği, hastaların erkenden menopoza girebileceği riski belirtilerek onayları alındıktan sonra bu işlem uygulanmalıdır.

Miyom ameliyatı sonrası nelere dikkat etmeliyiz?

Rahimde miyom tedavisi sonrası hastalarda miyomların zaman içinde tekrarlayabileceği belirtilmeli ve düzenli ultrason takiplerinin önemi anlatılmalıdır. Yine bu hastalarda gebelik düşünenlerde doğumun sezaryenle olması gerektiği, gebelik sırasında rahimde yırtılma olabileceği anlatılmalıdır.

Miyom ameliyatı ankaraÇankaya’daki kliniğimiz doktorlarından Doç. Dr. Nermin Köşüş tarafından yapılmaktadır. Hastanın isteğine göre Ankara’daki tüm anlaşmalı olduğumuz hastanelerde, açık miyom ameliyatı yada laparoskopi ile miyom ameliyatı şeklinde yapılmaktadır. Ankara miyom ameliyatı fiyatları konusunda bilgi almak için 0312 285 85 88 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Miyom ameliyatı ve diğer jinekolojik ameliyatlar hakkında bilgi almak için www.ankarakadindogumuzmani.com adresine tıklayınız.

Miyom Ameliyatı AnkaraMiyom AnkaraJinekolog AnkaraDoç. Dr. Nermin Köşüş, Doç. Dr. Aydın Köşüş

MİYOM TEDAVİSİ ve miyom ameliyatı HAKKINDA MERAK EDİLENLER

Miyom / miyoma uteri nedir?

Miyomlar kadınlarda genelde üreme döneminde görülen, rahmin kas tabakasından kaynaklanan iyi huylu kitlelerdir. Uterin miyoma, uterin fibroid, leiomiyoma, miyoma uteri gibi farklı isimleri de vardır.

Miyomlar ne büyüklükte olur?

Miyomların büyüklükleri değişkendir. Gözle görülemeyecek kadar minik nüve şeklinde olabileceği gibi bazen karın içini dolduran 20-30 cm büyüklüğünde de olabilir.

Miyomlar rahmin neresinde olur?

Miyomlar rahmin herhangi bir yerinde veya rahim ağzında olabilir. Bunun dışındaki bölgelerden de miyom gelişebilir ama bu durum nadirdir. Miyomların bir kısmı rahim duvarının içinde büyür. Bunlara intramural miyom denir. Bazıları uterus boşluğuna doğru büyür, bunlara submukozal miyom denir. Bir de rahim dışına batın boşluğuna doğru büyüyen miyomlar vardır. Bunlara da subserosal miyom denir.

İntramural miyom, submukozal miyom, subserosal miyom ne demektir?

Miyomlar rahimde yerleştikleri yere göre intramural miyom, submukozal miyom, subserosal miyom şeklinde sınıflandırılırlar.

İntramural miyom, rahim duvarının içinde doğru büyüyen miyomlardır. Submukozal miyom, rahim boşluğuna doğru büyüyen miyomlara denir. Bir de rahim dışına batın boşluğuna doğru büyüyen miyomlar vardır. Bunlara da subserosal miyom denir.

Miyomlar nasıl bulgu verir?

Miyomu olan kadınların çoğunun herhangi bir bulgusu olmaz. Genelde rastlantısal olarak bakılan ultrasonda tespit edilir. Miyomu olanların sadece %20-50’sinde miyom semptom verir. Bu semptomlar şunlardır:

*Aşırı adet kanaması, kansızlık, uzun süren adet kanaması, sık aralarla adet görmek

*Karın ağrısı, kasık ağrısı, bel ağrısı

*Sık idrara çıkma, mesaneyi boşaltmada zorluk

*Kabızlık

*Sırt ağrısı veya bacak ağrıları

*Miyomun dejenerasyonu ve buna bağlı akut ağrı

*Gebelik isteyenlerde düşük ve erken doğum riski

*İnfertilite yani kısırlık problemi

Miyom neden olur?

Miyomlarının nedeni net bilinmemekle beraber, genetik faktörler miyom gelişiminde önemlidir. Genelde ailesinde miyom olanlarda miyom oluşma ihtimali daha fazladır. Kadın üreme döneminde salgılanan hormonlar, bazı büyüme faktörleri ve bunlara ait reseptörlerle ilgili sorunlar miyom gelişiminde önemlidir. Bunların dışında yaşam-beslenme tarzı, kilolu olmak gibi bazı çevresel faktörler de miyom gelişimini ve büyümesini etkileyebilir.

Miyomlar ne sıklıkla görülür?

50 yaşına gelmiş kadınların neredeyse %50-80’inde miyom olduğu görülmüştür. Ancak bunların çoğu küçüktür, mikroskopik düzeydedir. Bulgu vermez. Miyomu olan kadınların sadece %20-50’sinde şikayet oluşur.

Miyom oluşması için risk faktörleri nelerdir?

Bir kadında miyom gelişmesi için en önemli risk faktörü üreme çağında olmasıdır. Bunun dışında siyahi olanlarda, ailesinde miyom olanlarda (annesinde, kızkardeşinde vs) miyom olasılığı daha yüksektir.

Erken yaşta adet görmeye başlayanlarda, kilolu olanlarda miyom daha sık görülür. Beslenmenin de miyom gelişimi üzerinde etkisi vardır. Bira dahil olmak üzere alkol almak, aşırı kırmızı et tüketmek miyom oluşma riskini arttırır. D vitamini eksikliğinde miyom olasılığı artar. Bol sebze, meyve ve süt/süt ürünlerini tüketenlerde miyom oluşma riski daha azdır.

Miyom tanısı nasıl konur?

Miyomlar genelde bulgu vermediği için, çoğu hastada genel muayene sırasında rastlantı eseri görülür. Tanıda en sık kullanılan yöntem ultrasondur. Büyük miyomlar için karından ultrason bakılırken, küçük ve rahim boşluğuna yerleşmiş miyomlar için vaginal ultrason yapılması gerekebilir. Bekarlarda ultrasonla net görülmeyen vakalarda MRI çekilebilir. Bunun dışında rahim filmi (HSG), sulu ultrason (histerosonografi) ve histeroskopi yapılarak da tanı konulabilir.

Miyom tedavi sonrası tekrarlar mı?

Rahim alma ameliyatı hariç miyom tedavisinde kullanılan tüm diğer yöntemlerde miyom tekrarlama ihtimali vardır. Aslında buna tekrarlama denmez, çünkü alınan miyom yeniden büyümez, ama yenileri oluşur. Ameliyat sırasında tespit edilemeyen mikroskopik boyutlardaki küçük miyomlar zamanla büyüyebilir ve tedavi gerektiren semptomlara neden olabilir.

Miyom Tedavisi

MİYOM TEDAVİSİ

Miyom tedavisi sıkça sorulan sorular sayfamızda yüzlerce soruya cevap bulabilirsiniz.

Miyom Ameliyatı Ankara

2 yorum

1. Merhabalar her miyom ameliyatı kapalı ameliyat şeklinde yapılabilirmi?

1. Author

Elbette her miyom kapalı ameliyatla olmayabilir. Büyük miyomlarda genellikle problem olmaz. Ancak rahim içindeki çok sayıda olan küçük miyomlarda laparoskopi zayıf kalabilir. Miyomların bir kısmı gözden kaçabilir. Laparoskopide dokunma duyusu olmadığından derindeki küçük miyomlar atlanabilir.