Aşılama veya IUI, spermin ince, esnek bir kateter yoluyla bir kadının rahmine enjekte edildiği cerrahi olmayan bir doğurganlık prosedürüdür. Aşılama ile hamilelik şansı yükselir. Aşılama ile hamile kalanlar nelere dikkat etmelidir? Aşılama ile ilk seferde hamile kalanlar ile ikinci aşılamada veya üçüncü aşılamada hamile kalanlar arasında takipte bir fark var mıdır?

Aşılama ile Hamile Kalanlarda Belirtiler Nelerdir?

Aşılama yaptıranlar ve hamile kalanlar, normal yollarla gebe kalanlarla benzer belirtiler gösterirler. Kasık ağrısı, bulantı, baş dönmesi gibi belirtiler sıklıkla görülür. IUI yönteminde bazen yumurtalıklarda aşırı uyarılma sonucunda büyük kistler oluşabilir. Bu durumda hamilelik belirtileri biraz daha abartılı olabilir. Kasık ağrısı ve bulantı şikayetleriniz daha fazla ve daha uzun süre görülebilir.

Aşılama ile Hamilelik Oranları Nasıldır?

IUI yumurtlamadan hemen sonra olacak şekilde zamanlanır ve uygulanması birkaç dakika sürer. Kadınlar in vitro fertilizasyon adı da verilen tüp bebek tedavisi gibi daha pahalı ve invaziv doğurganlık tedavilerine geçmeden önce genellikle aşılamayı dener.

IUI tedavisi basit, zahmetsiz ve daha uygun fiyatlı bir işlemdir. En iyi koşullarda, başarı oranları 3 IUI döngüsü boyunca yüzde 20 ile 50 arasında değişir. Eğer işe yaramazsa, tüp bebek tedavisine geçmek gerekecektir. Başarı oranları genellikle yaşınıza ve en başta IUI nedenine bağlıdır. Erkek ve kadında ciddi bir problem yoksa ilk aşılamada hamilelik şansı %15-20’ye kadar yükselebilir. İkinci aşılamada ve üçüncü aşılamada başarı şansı bir miktar daha yükselir. Ancak 3 aşılamadan sonra artık başarı şansı azalacağından daha fazla aşılamaya devam edilmesi tercih edilmez.

Aşılama Yöntemi ile Hamile Kalanlar Neler Yapmalıdır?

Aşılama ile hamile kalanların takibi normal yollarla gebe kalanlardan farklı değildir. Ancak işlemin yapıldığı gün istirahat edilmesi önerilmektedir. O günde ağır işler yapmak ve cinsel birliktelikten kaçınmak faydalı olacaktır. Psikolojik açıdan da hasta için olumlu bir yaklaşımdır.

Hamilelik testi yapılana kadar doktorunuzun bilgisi olmadan herhangi bir ilaç kullanmamanız oldukça önemlidir. Yine aynı şekilde sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan yada içilen ortamlardan uzak durmalısınız.

İşlemden 14 gün sonra gebelik testi yapılması için doktorunuz sizi çağıracaktır. Çıkacak test sonucuna göre doktorunuz ne zaman ultrasona girmeniz gerektiği konusunda sizi bilgilendirecektir.

Aşılama tedavisi başında doktorunuzun önerdiği vitamin ilaçlarınızı kullanmaya devam ediniz. Gerekirse süreçte doktorunuz ilaçlarınızı değiştirebilir yada yeni ilaçlar ekleyebilir.

Aşılama ile İlk Seferde Hamile Kalanlarda Gebelik Takibi Farklı mıdır?

Aşılama ile ilk seferde hamile kalanlar ile ikinci aşılamada hamile kalanlar yada üçüncü aşılamada hamile kalanlar arasında belirtiler ve gebelik takibi konusunda herhangi bir fark yoktur. Ancak ilk gebeliklerde çiftler daha heyecanlı ve hassas olmaktadır. Bu konu göz önünde bulundurularak hastanın hassasiyetlerine özen gösterilmelidir.

Aşılamadan sonra hamile kalanlar gebelik sürecinde doktorlarının önerileri doğrultusunda takibini yaptırmalıdır. Hamilelik uzun ve mutlu bir süreçtir. Bu süreçte aileniz ve doktorunuz her zaman yanınızdadır. Hamilelik şansınızı ileri zamanlara ertelemeyiniz. Daha sonra gebelik şansınızı kaybedebilirsiniz. IUI ile hamilelik şansınızı sonraya bırakmayınız. Normal aşılama yada çipli aşılama ile gebelik şansınız yükselir.

Aşılamalarınız doktorlarımız Doç. Dr. Nermin Köşüş ve Doç. Dr. Aydın Köşüş tarafından Ankara ili Çankaya ilçesindeki muayenehanelerinde yapılmaktadırlar. Aşılama fiyatları 2020 Ankara detayları için bize her zaman ulaşabilirisiniz.