Çikolata kisti patlaması çikolata kisti cidarının yırtılarak içerisindeki koyu kıvamlı sıvının karın içerisine dökülmesidir. Endometrioma kisti kalın duvarlı bir kisttir. İçerisinde çikolata renginde koyu kıvamlı bir sıvı mevcuttur. Kalın kapsüllü olması ve çerce dokulara yapışması nedeniyle kolay kolay çikolata kisti patlaması görülmez. Ancak oluştuğu zaman çok ciddi karın ağrısının eşlik ettiği ve ameliyat gerektirebilecek durumlara yol açabilir.

Çikolata Kist Patlaması Nasıl Olur?

Çikolata kisti patlaması genellikle çok aşırı büyüyen endometrioma kistlerinde kistin aşırı gerilmesi veya çekilmesi nedeniyle oluşur. Kistler genellikle rahim duvarına veya diğer organlara yapışık durumdadır. Diğer organlardaki ani çekilmeler yada itilmeler çikolata kistinin zayıf olduğu noktada endometrioma kisti patlayabilir. Bunun haricinde büyük endometrioma kisti olanlarda karın içi yapılan cerrahi girişimler sırasında patlayabilir. Dışardan karna gelebilecek olan şiddetle travmalarda karın içindeki endometriozis kistinin patlamasına yol açabilir.

Çikolata Kist Patlaması Nasıl Anlaşılır?

Endometrioma kisti olan kadınlarda şiddetli karın ağrısıyla kliniğe başvurmaları üzerine yapılan ultrasonda karın içerisinde birikmiş sıvı görülür. Hikayesinde daha önce endometriozis kisti olduğu öğrenilen kadında yeni yapılan ultrasonda endometriozis kisti görülmez yada büzüşmüş bir kist yapısı görülür. Bu bulgular bize hastada endometriozis kistinde patlama olduğunu gösterir.

Çikolata Kisti Patlarsa Ne Gibi Belirtiler Oluşturur?

Çikolata kist patlaması belirtileri  çok belirgindir. Endometrioma kisti patlayan kadınlarda ani başlayan şiddetli karın, bel ve kası ağrısı ortaya çıkar. Beraberinde bulantı ve kusma olabilir. Hastanın yapılan muayenesinde karında ileri derecede hassasiyet mevcuttur. Rebaund ve defans bulguları da olabilir. Yapılan testlerinde ultrasonda karın içerisinde sıvı ve büzüşmüş bir kist yapısı görülür. Kan testinde akut batın belirteçleri yükselir. CA 125 değerlerinde ani bir yükselme oluşabilir.

Gebelikte Çikolata Kist Patlarsa Ne Olur?

Gebelikte endometriozis kisti patlaması olabilir. Ancak oldukça nadirdir. Yine çikolata kistindeki itilme ve çekilmelere bağlı kist duvarının zedelenmesi sonucu oluşur. Hasta 36 haftanın altındayda medikal tedavi ile rahatlatılmaya çalışılır. Ancak medikal tedavi ile başarı sağlanamazsa operasyonla karın içinin temizlenmesi gerekir. 36 hafta ve üstündeki gebeliklerde endometrioma kisti patlarsa direkt sezeryan operasyonu düşünülebilir.

Çikolata Kist Patlamasının Zararları Nelerdir?

Endometrioma kisti patlarsa içerisindeki koyu kıvamlı sıvı karın içerisine yayılır. Bu yayılma daha sonra karın içerisindeki organlar arasında yapışıklıklara nende olur. Bu nedenle ameliyatla temizlenmesi gerekir. Oluşan yapışıklıklara bağlı kadının tüplerinde de yapışıklıklar gelişebilir. Buna bağlı kadında infertilite problemi dahi oluşabilir.

Çikolata Kisti Patlarsa Ameliyat Olmak Zorunda mıyım?

Endometriozis kisti patlayan kadınların bir kısmında takipte ağrı şikayeti azalır ve kendiliğinden düzelir. Ancak karın içerisine çok miktarda kist içeriği boşalacak olursa bu durumlarda laparoskopi ile girilerek karın içinin temizlenmesi daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Hastanın kliniğine göre davranmak en iyi seçenektir.

Endometrioma kistiniz varsa mutlaka takiplerinizi yaptırınız. Endometriozis kisti ameliyatı her hastada gerekmez. Ancak çikolata kisti patlaması olursa yada başka nedenlerle ameliyat gerekiyorsa çikolata kisti ameliyatı fiyatları 2020 Ankara detayları için bizi arayabilirsiniz.